NMO onderzoek: Huis-aan-huiskranten krachtig massamedium

Huis-aan-huiskranten zijn een krachtig massamedium vol lokaal nieuws dat intensief wordt gelezen. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) die hun onderzoek 31 oktober publiceerde. Hieruit blijkt onder meer dat maar liefst 74% van de…

Huis-aan-huisbladen hebben het grootste bereik

Het onderzoek ‘De staat van de lokale nieuws- en informatievoorziening 2022’ is gepresenteerd door het Commissariaat voor de Media en huis-aan-huisbladen komen naar voren met het hoogste bereik. Daarna volgen de publieke omroepen en de regionale dagbladen. Belangrijkste…

De Dag van de Huis-aan-huiskrant

Het voelt zo vertrouwd: elke week een huis-aan-huiskrant in de brievenbus. Elke dag online nieuwsberichten en fotoreportages die de actualiteit in buurt, wijk, dorp en stad belichten. Dagelijks werken honderden journalisten en fotografen in Nederland aan de lokale…

Huis-aan-huisbladen blijven onveranderd sterk!

Op 3 juni heeft het NOM de NOM Regiomonitor 2021 bekendgemaakt, het onderzoek waarin de nieuwste bereikcijfers van bijna 200 huis-aan-huiskranten zijn opgenomen. Uit dit onderzoek blijkt vooral dat het medium nog steeds over een onveranderd hoog bereik…

Huis-aan-huis-uitgeverijen starten gezamenlijk platform

AdLocal is de naam van een nieuw gezamenlijk platform van uitgeverijen van huis-aan-huiskranten. In totaal vertegenwoordigt AdLocal 37 huis-aan-huis-uitgevers die samen wekelijks ruim 200 kranten in Nederland uitbrengen. Het platform kent een oplage van meer dan 6 miljoen…